Tips om makkelijker te verkopen

Praat eerst over de pijn en daarna pas over de oplossing

Er zijn verkopers met een aantal nare eigenschappen waardoor ze niet of minder succesvol zijn. Praten over hun product of dienst in plaats van vragen te stellen en te luisteren. Gericht op scoren van de opdracht in plaats van zich te verdiepen in de pijn (behoefte) van de klant.

Deze nare eigenschappen bezorgen de klant eerder extra hoofdpijn dan dat ze de pijn oplossen. De klant moet zelf bedenken welke pijn hij heeft dat het betreffende product of dienst voor hem oplost.

Tips om makkelijker te verkopen:

  • Concentreer je eerst op de pijn die je oplost en daarna op de oplossing hoe je de pijn voor de klant oplost.
  • Hoe bewuster de klant is van zijn pijn, des te ontvankelijker is hij voor jouw oplossing.
  • Je wilt ook van anderen horen dat jouw pijnstiller goed werkt. Zorg dus voor referenties van klanten.

Wees niet verbaasd als je klant geen interesse toont in hoe jij zijn pijn oplost. Als je hoofdpijn hebt wil je ervan af en interesseert het je niet hoe de pijnstiller zijn werk doet. Je bent eventueel wel geïnteresseerd in mogelijke bijverschijnselen.

Dit bericht werd geplaatst in Effectieve communicatie, Klantgericht verkopen. Bookmark de permalink .

Een reactie op Tips om makkelijker te verkopen

  1. Pingback: Tweets that mention Tips om makkelijker te verkopen | Ingredior's Blog -- Topsy.com

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s