Vertrouwen van klanten krijgen en verliezen

Afgelopen zaterdag heb ik met mijn vrouw in de stad gewinkeld. Ze had in een kledingzaak een jurk in haar maat laten weghangen en ik mocht mee om de aankoop te beoordelen.

Tijdens het passen twijfelt ze over de pasvorm van de jurk. De verkoopster controleert de pasvorm en laat weten dat de jurk haar goed past. Mijn vrouw twijfelt nog steeds en wil de jurk toch in een kleinere maat passen. Een jurk in de juiste maat blijkt niet in de winkel voorhanden te zijn en moet uit een ander filiaal opgestuurd worden.

Wanneer mijn vrouw haar gegevens doorgeeft zodat ze gebeld kan worden als de jurk in de juiste maat gearriveerd is, zegt de verkoopster dat deze kleinere maat haar beter zal passen dan de jurk die ze net heeft gepast?!

Ik heb de reactie van de verkoopster vol verbazing en verwondering gevolgd. Het vertrouwen in deze verkoopster en daarmee in de kledingzaak is verdwenen.

Zij is zich er niet van bewust dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat.

Dit bericht werd geplaatst in Klantgericht verkopen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

